Autor |
jasmin
Administrator
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Świeciechowa
Nie 21:21, 17 Lut 2008
|
|
Wiadomość |
|
DOwiesz się tutaj jak grać w najlepszą karciankę
Gracze grają kartami ze stworami, ewolucyjnymi stworami i czarami płacąc koszt many.
Mana jest jak pieniądze, płaci się nią za stwory i czary. Karty many umieszcza się pod tarczami, w takiej pozycji, by widzieć jedynkę na dole karty. Koszt karty to liczba w górnym lewym rogu karty, np. 1, 5, 4 itp. Kiedy wzywasz stwora/rzucasz czar to musisz zatapować tyle kart w strefie many, ile wynosi liczba w górny lewym rogu karty.
Istnieje pewna kolejność czynności wykonywanych w każdej turze:
Odtapowanie stworów i many.
Dobranie (draw) karty.
Manę można wezwać kładąc kartę w strefie many, 1 karta = 1 mana. W pozycji 1 do góry.
Każdy potwór ma określony koszt many na wezwanie i określoną siłę ataku, np. 7000, 4000+ 1000 itp.
Większość stworów cierpi na chorobę wezwania, czyli nie mogą atakować w tej samej turze w której je wezwano (wyjątki: blokowanie nie podlega chorobie wezwania, ewolucyjne stwory i szybcy napastnicy mogą atakować w turze wezwania)
Kiedy przeciwnik nie ma blockerów, możesz zaatakować jego tarcze. Po zniszczeniu wszystkich tarcz przeciwnika zaatakuj go jeszcze raz by go wykończyć.
Talia ma minimum 40 kart, możesz ją przebudowywać (ale nie podczas turniejów).
Każda cywilizacja ma kolor:
Żółty – cywilizacja Światła
Czarny – cywilizacja Ciemności
Czerwony – cywilizacja Ognia
Zielony – cywilizacja Natury
Niebieski – cywilizacja Wody
Istnieją także karty multicywilizacyjne (z dwóch cywilizacji). Aby je wezwać, potrzeba co najmniej po jednej karcie many z każdego ich koloru w strefie many.
Gdy potwór jest z cywilizacji ognia, musisz zatapować chociaż jedną kartę ognia w strefie many.
Silniejszy potwór pokonuje słabszego.
Potwory Ewolucyjne muszą być tego samego rodzaju co potwór przedewolucyjny np. rasa ludzka (Human). Evolucje Vortex kładzie się na 2 kartach wymaganych ras, aby powstała rasa łączona np. z Chimery i Merfolka powstaje Naga
Każdy gracz ma pięć tarcz które go osłaniają przed atakami przeciwnika.
Niektóre potwory mają specjalne właściwości:
Ewolucyjny stwór (Evolution creature) – stwora kładziesz na innego stwora tej samej rasy, np. Kładziesz Armored Blaster Valdiosa na Mini Titana Getta. Ewolucyjne stwory z racji wymagań są zwykle dość tanie, silne w ataku i wszystkie nie cierpią na chorobę wezwania
Tap zamiast ataku aby użyć umiejętności (Instead of having attack, you may tap it to use its ability) – zamiast ataku (czyli z uwzględnieniem choroby wezwania) możesz użyć umiejętności dodatkowej tego stwora, zwykle jest ona dość mocna ponieważ musi zastępować jego atak
Ocaleni (Survivors) – każdy twój stwór Survivor posiada umiejętności innych Survivorów, np. kiedy masz w polu Gigaling Q i Gallia Zohl, Iron Guardian Q to Gigaling Q jest zabójcą I blokerem, a Gallia jest blokerem I zabójcą
Podwójni łamacze (Double Breakers) – potrafią zniszczyć dwie tarcze naraz.
Potrójni łamacze (Triple Breakers) – potrafią zniszczyć trzy tarcze naraz.
Blokery (Blockers) – blokują atak przeciwnika. Następuje walka stworów.
Kiedy blocker blokuje i jest mocniejszy od atakującego stwora, stwór atakujący ginie w walce z blockerem.
Mocniej atakujące (Power Attackers) – kiedy atakują, dostają premię mocy. Na karcie siła oznaczona jest znakiem plusa (np. 4000+).
Niektóre "Power Attackery" dostają określoną moc przy wykonaniu warunku. np. Kiedy nie masz już tarcz, ta kreatura zyskuje +3000 mocy. (While you have no shields, this creature gets +3000 power)
Osłona tarczy (Shield Trigger) – gdy przeciwnik zniszczy ci jedną z twoich tarcz, i jest to "Shield Trigger" możesz jej użyć, nie płacąc za to many.
W ataku – (whenever this creature attacks…) mają specjalne zdolności w ataku.
W przyzywaniu – (when you put this creature into the battle zone…) kiedy przyzwie się takiego stwora, uaktywniają specjalne zdolności.
W umieraniu – (when this creature is destroyed…) umierając uaktywniają specjalne zdolności.
Stwór nie może być blokowany (Can’t be blocked) – kiedy taki stwór atakuje, nie może zostać zablokowany.
Zabójca (Slayer) – po walce ze stworem przeciwnika, wrogi stwór jest niszczony bez względu, czy stwór ze zdolnością zabójca ginie, czy nie. (np. nasz Gigagiele (3000) atakuje Chaos Worma (5000), Chaos Worm zostaje zniszczony, lecz Gigagiele też ląduje na cmentarzysku. Gdyby było na odwrót, (Chaos Worm atakuje Gigagiele) obydwa stwory lądują na cmentarzysku, bo przy każdej walce ze Slayerem atakujący i atakowany stwór ląduje na cmentarzysku.
Cicha Zręczność (Silent Skill) – na początku kolejki, jeżeli ta karta jest zatapowana, możesz jej nie odtapowywać aby wykorzystać umiejętność opisaną pod symbolem Silent Skill (ale z umiejętności wtedy, kiedy normalnie byś atakował).
Turbo Uderzenia (Turbo Rush) – jeśli jeden z moich stworów zniszczy tarczę przeciwnika, stwór z opisem Turbo Rush otrzymuje zdolność opisaną pod symbolem Turbo Rush’u.
Nie atakuje (Can’t attack) – stwór nie może atakować. Zazwyczaj blocker z cywilizacji Wody lub Ciemności.
Niektóre karty "Can’t attack" mają tę funkcję przy spełnieniu warunku. np. Kiedy twój przeciwnik nie ma tarcz, ta kreatura nie może atakować. (While your opponent have no shields, this creature can’t attack.)
Nie atakuje stworów (Can’t attack creatures) – stwór jest za silny by móc atakować stwory. Atakuje tylko tarcze i gracza(najczęściej silne stwory (np. stwory rasy Giant) z cywiliaci przyrody).
Nie atakuj gracza (Can’t attack players) – może atakować potwory, ale nie może atakować tarcz ani Gracza w tak zwanym "To Dome Da" czyli ataku ostatecznym.
Szybki Napastnik (Speed Attacker) – nieewolucyjny stwór może atakować od razu po przyzwaniu
Stealth – np. Nature Stealth ta kreatura nie może być blokowana, jeśli przeciwnik ma kartę natury w strefie many.
Grupowy napastnik (Wave Striker) – kiedy w strefie bitwy są przynajmniej dwa stwory z umiejętnością Wave Striker, ten Wave Striker, który został położony w strefie bitwy może użyć swojej mocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|